Rh+- do Krytykanta

Anonimowy 23.12.2008

Dziękuje za skasowanie mojego wpisu, który jeszcze bardziej mnie przekonuje że jego treść była zgodna ze smutą rzeczywistością polskiego artworldu. Mam w pełni świadomość, że prawda często jest nie pożądaną formą wypowiedzi. Przyznaje, że przeczytałem jeszcze raz mój wpis i nadal nie rozumiem gdzie w nim były epitety.

Proszę mi wybaczyć ale według mnie była to tylko moja subiektywna prawda o naszym "piekiełku", tj. :- brak odważnej obiektywnej krytyki w mediach ( co według mnie powinno być standardem, żeby artyści i ich galerie nie wpadły w samozachwyt ) - prawie całkowity brak instytucji o dobrym międzynarodowym ( jest to jedyny sposób poznania sztuki dla osób, które ze względu na brak czasu lub funduszy nie mogą sobie pozwolić na podróżowanie po świecie )- wtórność i prowincjonalizm sporej części młodych polskich "superstar" ( proszę wyjechać dalej niż za Łabę i spytać kogo znają z polskich artystów, będzie to bardzo wąska grupa twórców przede wszystkim związanych z FGF ), na dowód tego proponuję wszystkim dobrą zabawę - proszę o wymienienie chociaż jednego młodego artysty z poza kręgu FGF, który miał wystawę indywidualną w liczącej się instytucji publicznej poza granicami- komercyjne sukcesy międzynarodowe artystów takich jak T.Kowalski lub P.Matecki ( proszę mi wybaczyć, ale cena minimalna 10000 Euro / dolarów za duży obraz to w ważnej niemieckiej lub amerykańskiej to standard poniżej którego artysta nawet nie wzbudzi zainteresowania kolekcjonerów lub spekulantów ), biorąc pod uwagę, że wiele z tak często wymienianych kolekcji ma budżety liczone w milionach i kupuje co roku minimalnie po kilkadziesiąt pozycji- czy nie jest to przykre i patologiczne, że prywatny blog dwójki menadżerów nie przygotowanych zawodowo do tego ( PR i informatyka ), jest najbardziej opiniotwórczym miejscem na temat aktualnej sztuki w Polsce ( przy okazji świetnie promujących swoje bardzo przeciętne mieszczańskie gusty, przeplatając to od czasu do czasu dobrą sztuką z pod znaku FGF).

Drogi Krytykancie dotychczas bardzo szanowałem twoją pracę w walce o prawdę i mam nadzieję, że to się nie zmieni, a ten wpis będzie widoczny dla innych osób, które nie koniecznie są zachwycone tym co dzieje się na naszym rodzimym podwórku.

Szczerze pozdrawiam. RH+-

źródło: SZTUKA CENNIEJSZA NIŻ ZŁOTO? Jakub Banasiak, komentarze

Brak komentarzy:

TU I TAM

NOTOWANIA